Sfeerimpressie
Bekijk hier de video van onze prachtige woning/dagbesteding  >>

Stichting Pim, een uniek ouderinitiatief, een tweede thuis voor onze 16 vaste bewoners en logeercliënten. Daarnaast sinds 2013 ook een fantastische dagbestedingsplek.

Een tweede thuis

In 2006 werd Stichting Pim opgericht; een Tweede Thuis voor acht meervoudig beperkte kinderen. Een uniek initiatief uitgevoerd  door en onder toezicht van de ouders van deze acht kinderen.
Ondertussen zijn deze kinderen uitgegroeid tot geweldige, bijzondere en unieke jongeren wilden we nog meer jongeren dezelfde mogelijkheid bieden; het wonen in een kleinschalige woonvoorziening met voldoende faciliteiten om deze jongeren, met elk zijn eigen uitdaging, een goede toekomst te bieden.

In 2017 is de woning uitgebreid , er is een tweede woning aan de eerste gekoppeld. De 16 bewoners kunnen ieder in hun eigen woning de rust vinden die ze soms nodig hebben.

De zorgwoning biedt onze cliënten nog steeds een omgeving en de middelen om zich optimaal te ontwikkelen  en te ontspannen onder leiding van gekwalificeerd personeel dat uitgaat van de specifieke wensen van de bewoners. Hierbij staat respect en liefdevolle bejegening centraal.

Door de recente uitbreiding kunnen er ook  activiteiten plaats vinden waarin de bewoners van beide woningen betrokken worden of juist een deel van de bewoners van beide woningen. Kortom meer mogelijkheden om die activiteiten mee te beleven die voor de cliënt het meest passend zijn.

Naast deze fantastische woningen heeft Stichting Pim ondertussen ook drie dagbestedingsgroepen en bieden we logeeropvang aan nog meer cliënten. Zowel de woning als de omliggende ruimte wordt op deze manier optimaal gebruikt om zo veel mogelijk cliënten hiervan mee te laten genieten. Desondanks blijft het kleinschalige karakter behouden.

Ouders, personeel en vrijwilligers vormen een team in de zorg rondom onze cliënten en  kunnen nog steeds trots zijn op datgene wat we met elkaar hebben bereikt.

Stelvio Challenge